Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de meest gestelde vragen over een van onze producten. Heb je een andere vraag? Start dan rechtsonder de chat of stuur een e-mail naar info@altijdalleskwijt.nl.

Vragen over AltijdAllesKwijt.nl

Hoe verzenden wij en past het door de brievenbus?

AltijdAllesKwijt.nl verzendt haar pakketjes via PostNL en DHL met een track and trace code. Welke je ontvangt nadat een bestelling is verzonden!

 

Omdat je niet altijd thuis bent als de bezorger komt hebben wij voor de volgende producten een verpakking die door de brievenbus past:
– Tile Mate 1-pack
– iTraq

 

Welke producten van ons assortiment passen dus niet in de brievenbus:
– Overige Tile producten
– Chipolo
– Belio
– Bluesmart

Hoe zit het met de garantie?

Altijdalleskwijt.nl hanteert de fabrieksgarantie van alle producten in ons assortiment. Dit verschilt per product. Mochten er specifieke vragen zijn over een bepaald product en de garantie daarvan? Start de livechat, mail of bel ons, wij helpen je graag met je vraag :)!

Ruilen en retourneren

Mocht je binnen 14-dagen na de aankoop toch besluiten dat het product niet is wat je had gewild, dan mag je het product altijd retourneren. Mits deze niet gekoppeld is aan je telefoon.

 

Mocht het product onverhoopt defect zijn gegaan, dan mag het product altijd geretourneerd worden. Wij zullen ervoor zorgen dat je een nieuw product ontvangt. Als je ons vooraf even een mailtje stuurt met wat er niet werkt, kunnen we in 9 van de 10 gevallen zelfs op afstand het probleem verhelpen.

Is een Tracker geschikt als relatiegeschenk?

We hebben al verschillende bedrijven mogen helpen bij het ideale relatiegeschenk. Waarom ideaal? Nou je helpt iemand bij het oplossen van een probleem en het wordt dagelijks gebruikt! Een bedrukte Tile of Chipolo zorgt dus voor een positieve associatie met het oplossen van problemen.

 

Wil je meer weten over de mogelijkheden kijk dan op:

 

Tile voor bedrijven

Wat is het verschil tussen Chipolo en Tile

Waar ze in verschillen is geluid, bereik en gebruik. Deze verschillen zijn overzichtelijk gemaakt zodat het eenvoudig te zien is waar een Tracker in uitblinkt. Zo kan je eenvoudig de perfecte Tracker voor jezelf of anderen kiezen. Kijk op www.altijdalleskwijt.nl/vergelijk-tracker/ voor meer informatie.

Veelgestelde vragen Chipolo

Werkt Chipolo op elke telefoon?

De Chipolo App wordt ondersteund door de onderstaande apparaten :

 

iOS apparaten (werkend met versie 8.0 of nieuwer) met ingebouwde Bluetooth 4.0 built in:
• iPhone 4s
• iPhone 5
• iPhone 5c
• iPhone 5s
• iPhone 6
• iPhone 6 Plus
• iPhone 6s
• iPhone 6s Plus
• iPhone 7
• iPhone 7 Plus
• iPad 3e en 4e generatie
• iPad Air
• iPad Air 2
• iPad Pro
• iPad mini 1e, 2e, 3e en 4e generatie
• iPod touch 5e en 6e generatie

 

Android apparaten (werkend met versie 4.4 of nieuwer) met ingebouwde Bluetooth 4.0:
• Samsung Galaxy S3
• Samsung Galaxy S4
• Samsung Galaxy S4 mini
• Samsung Galaxy S5
• Samsung Galaxy S5 mini
• Samsung Galaxy S6
• Samsung Galaxy Edge
• Samsung Galaxy S6 Edge+
• Samsung Galaxy S7
• Samsung Galaxy S7 Edge
• Samsung Galaxy Note 3
• Samsung Galaxy Note 4
• Samsung Galaxy Note Edge
• Samsung Galaxy Note 5
• HTC One
• HTC One (m8)
• HTC One (m9)
• HTC One (m10)
• Nexus 4
• Nexus 5
• Nexus 6
• Nexus 5x
• Nexus 6P
• OnePlus One

 

Chipolo werkt met bijna alle Android smartphone (Android 4.4 of nieuwer met tenminste Bluetooth 4.0) maar door de enorme variëteit aan modellen is het niet mogelijk ze allemaal te testen en worden dus niet officieel allemaal ondersteund.

 

Windows en Blackberry apparaten worden niet ondersteund.

Hoe vind ik met een Chipolo mijn spullen en telefoon terug?

Iets kwijt waar de Chipolo aan of in zit? Volg dan de volgende stappen en vind het terug:

      1. Open de App op je telefoon of tablet
      2. Selecteer wat je mist
      3. Als je Chipolo binnen bereik is, druk dan op bellen. Luister goed en vind je spullen terug. Hoor je niets? Druk dan op het Chipolo logo en zie hoe ver je van de Chipolo af bent. Hoe lager die staat, hoe dichterbij je bent.
      4. Staat er ‘stuur bericht indien gevonden’, dan is de Chipolo buiten je bereik. Boven de gele knop staat  waar de App het laatst contact heeft gehad met de Chipolo, dit kun je ook op het kaartje zien. Ga daarna toe om binnen het bereik van de Chipolo te komen. Voer dan stap 3 uit.
      5. Kun je de Chipolo nog niet vinden? Druk dan op ‘stuur bericht indien gevonden’. Iedereen met een Chipolo App gaat jou dan, zonder dat ze het weten, meezoeken naar jouw Chipolo. Je ontvangt een bericht waar jouw Chipolo is gevonden.

 

Telefoon kwijt? Druk dan twee keer op de Chipolo. Als je Chipolo binnen het bereik is zal je telefoon een geluid maken, ook als deze op stil staat. Is je telefoon buiten het bereik, wees niet getreurd. Volg dan de volgende stappen:

      1. Ga naar https://app.chipolo.net/signin
      2. Log in met je e-mail en wachtwoord
      3. Selecteer je telefoon en druk op ‘ring this device’. Je telefoon zal vervolgens een geluid maken, ook als deze op stil staat.

Hoe maak ik een account en koppel ik een Chipolo hieraan?

Het aanmaken van een account en het koppelen van een Chipolo hieraan is erg gemakkelijk. Het grote voordeel is dat de Chipolo App in het Nederlands is. Ga naar de Google Playstore of App Store op je apparaat en download de app.

  1. Maak een account aan via Facebook, via Google of meld je aan met een e-mail adres
  2. Schakel Bluetooth, Locatie, Meldingen en Beweging in om optimaal gebruik te maken van de Chipolo en druk op verder
  3. Druk vervolgens op de + linksboven in de App om de Chipolo te koppelen
  4. Druk vervolgens op de Chipolo tot je een geluid hoort en houd hem naast je apparaat

Hoe deel ik een Chipolo met iemand anders?

Wil je graag met meerdere mensen gebruik maken van één Chipolo? Dat kan, met maximaal 4 mensen en niet tegelijk.

  1. Connect de Chipolo met één telefoon
  2. Klik op de actieve Chipolo
  3. Klik rechtsboven op de drie puntjes
  4. Klik op Delen (twee keer)
  5. Vul het e-mail adres in van de andere gebruikers
  6. De andere krijgt een e-mail met instructies om de Chipolo te koppelen aan diegene zijn telefoon

Hoe verwijder ik een Chipolo van mijn telefoon?

Let op: er moet een actieve connectie zijn tussen de Chipolo en het apparaat om de Chipolo te verwijderen.

  1. Ga in de App naar de active Chipolo
  2. Druk rechtsboven op de drie puntjes
  3. Klik op ‘Personaliseren’
  4. Druk vervolgens op Chipolo verwijderen

Veelgestelde vragen Tile

Werkt Tile op elke telefoon?

Kort maar krachtig, bijna op iedere telefoon. Draait jouw telefoon op Android of Apple iOS met bluetooth 4.0? Dan lukt het zeker!

 

Specifiek IOS Apple

  • iPhone 4S of nieuwer
  • iPad 3e generatie of nieuwer
  • iPad Mini of nieuwer
  • iPad Pro of nieuwer
  • iPod Touch 5e generatie of nieuwer
  • Apple Watch (vereist iPhone 5 of nieuwer met iOS 8.2 of nieuwer)

 

Nieuwe iOS apparaten zullen ondersteund worden, zolang ze gebruik maken van Bluetooth 4.0.

 

Specifiek Android

  • Samsung Galaxy S5 of nieuwer
  • Samsung Note 4 of nieuwer
  • Nexus 4 of nieuwer
  • OnePlus One of nieuwer
  • HTC One M8 of nieuwer
  • Motorola Moto X of nieuwer
  • Tile werkt met de meeste Android apparaten die Android 4.4 (Kitkat) of nieuwer ondersteunen en gebruik maken van Bluetooth 4.0 of nieuwer

Om de Tile App te laten werken op je Android apparaat, is onderstaand vereist:

  • Android 4.4.2 of hoger (KitKat of Lollipop, met uitzondering van Marshmallow 6.0.0)*
  • Bluetooth 4.0

* BELANGRIJK | Tile heeft connectie problemen met Android 6.0.X (Marsmallow). In Android 6.0.1. zijn deze problemen verholpen.

Hoe vind ik met een Tile mijn spullen en telefoon terug?

Als je Tile gekoppeld hebt aan de Tile App kun je hem vastmaken aan of vastplakken op spullen die je dagelijks kwijtraakt. Hieronder leggen we uit hoe je Tile geluid laat maken en terug kan vinden.

  1. Open de App op je telefoon of tablet
  2. Selecteer wat je mist
  3. Als je Tile binnen bereik is, druk dan op find. Luister en goed en vind je spullen terug. Hoor je niets? Druk dan op de Tile (met de groene cirkel eromheen) en zie hoe ver je van de Tile af bent. Hoe voller het groene rondje, hoe dichterbij je bent.
  4. Staat er ‘notify when found’ dan is de Tile buiten je bereik. Boven de blauwe knop staat waar de App het laatst contact heeft gehad met de Tile, dit kun je ook op het kaartje zien. Ga daarna toe om binnen het bereik van de Tile te komen. Voer dan stap 3 uit.
  5. Kun je de Tile nog niet vinden? Druk dan op ‘notify when found’. Iedereen met een Tile App gaat jou dan, zonder dat ze het weten, meezoeken naar jouw Tile. Je ontvangt een bericht waar jouw Tile is gevonden.

Telefoon kwijt? Druk dan twee keer op de Tile. Als je Tile binnen het bereik is zal je telefoon een geluid maken, ook als deze op stil staat. Is je telefoon buiten het bereik, wees niet getreurd. Volg dan de volgende stappen:

  1. Ga naar https://web.thetileapp.com/login
  2. Log in met je e-mail en wachtwoord
  3. Ga naar je apparaat en klik op ‘Find’. Je telefoon zal vervolgens een geluid maken, ook als deze op stil staat.

Hoe maak ik een account en koppel ik een Tile hieraan?

Instellingen voor account:

  1. Download de Tile App.
  2. Open jouw telefoon en tik op ‘Get Started’.
  3. Voeg jouw email adres in als gebruikersnaam.
  4. Maak een wachtwoord aan (minstens 7 tekens lang).
  5. Ga naar jouw email inbox en volg de instructies om de mail te bevestigen. (Wanneer je geen mail ziet, kijk in je spambox)
  6. Als het bevestigd is, log in op jouw mobiel.
  7. Volg de aanwijzingen die de Tile App geeft (m.b.t. Bluetooth en locatie).

 

Activatie Tile aan App

  1. Voeg een Tile toe: klik op de + knop om een Tile toe te voegen.
  2. Druk op het Tile logo op de Tile tot je een geluid hoort. Druk best stevig door en laat niet los, totdat je een geluidje hoort.
  3. Plaats de Tile naast jouw telefoon.
  4. Geef jouw Tile een naam (Sleutels, Laptop, Fiets etc.)
  5. Activeer jouw Tile.
  6. Hoppaaaaa, alles kan nu gevonden worden!

Hoe deel ik een Tile met iemand anders?

Wil je graag met meerder mensen gebruik maken van één Tile? Volg dan de volgende stappen:

  1. Open de App en klik op de Tile die je wilt delen
  2. Klik op ‘Options’ en dan op ‘Share with’
  3. Typ het e-mail adres is van diegene met wie je de Tile wilt delen
  4. Diegene ontvang een e-mail met instructies om de Tile te koppelen aan diegene zijn telefoon

Hoe verwijder ik een Tile van mijn telefoon?

Er zijn verschillende mogelijkheden om de Tile te verwijderen van je telefoon:

  1. Verberg de Tile: swipe in het beginscherm de Tile naar rechts en druk op ‘heide’. De Tile is dan niet weg, maar niet meer zichtbaar in je scherm
  2. Transfer de Tile: doe dit als je de Tile aan iemand anders wilt geven. Swipe naar rechts, druk op de drie puntjes, klik vervolgens op ‘Transfer Tile’ en volg de instructies vanuit de website van Tile.
  3. Verwijder de Tile: als je de Tile definitief wilt verwijderen dien je contact op te nemen met Tile. Klik hier als je contact op wilt nemen met Tile.