Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de meest gestelde vragen over de Chipolo, Tile en BELIO. Heb je een andere vraag? Start dan rechtsonder de chat of stuur een e-mail naar info@altijdalleskwijt.nl.

Vragen over AltijdAllesKwijt.nl

Hoe verzenden wij en past het door de brievenbus?

AltijdAllesKwijt.nl verzendt haar pakketjes via PostNL en DHL met een track and trace code. Welke je ontvangt nadat een bestelling is verzonden!

 

Omdat je niet altijd thuis bent als de bezorger komt hebben wij voor de volgende producten een verpakking die door de brievenbus past:
– Tile Mate 1-pack
– iTraq

 

Welke producten van ons assortiment passen dus niet in de brievenbus:
– Overige Tile producten
– Chipolo
– Belio
– Bluesmart

Hoe zit het met de garantie?

Altijdalleskwijt.nl hanteert de fabrieksgarantie van alle producten in ons assortiment. Dit verschilt per product. Mochten er specifieke vragen zijn over een bepaald product en de garantie daarvan? Start de livechat, mail of bel ons, wij helpen je graag met je vraag :)!

Ruilen en retourneren

Mocht je binnen 14-dagen na de aankoop toch besluiten dat het product niet is wat je had gewild, dan mag je het product altijd retourneren. Mits deze niet gekoppeld is aan je telefoon.

 

Mocht het product onverhoopt defect zijn gegaan, dan mag het product altijd geretourneerd worden. Wij zullen ervoor zorgen dat je een nieuw product ontvangt. Als je ons vooraf even een mailtje stuurt met wat er niet werkt, kunnen we in 9 van de 10 gevallen zelfs op afstand het probleem verhelpen.

Is een Tracker geschikt als relatiegeschenk?

We hebben al verschillende bedrijven mogen helpen bij het ideale relatiegeschenk. Waarom ideaal? Nou je helpt iemand bij het oplossen van een probleem en het wordt dagelijks gebruikt! Een bedrukte Tile of Chipolo zorgt dus voor een positieve associatie met het oplossen van problemen.

 

Wil je meer weten over de mogelijkheden kijk dan op:

 

https://altijdalleskwijt.nl/tile-voor-bedrijven/

Wat is het verschil tussen Chipolo en Tile

Waar ze in verschillen is geluid, bereik en gebruik. Deze verschillen zijn overzichtelijk gemaakt zodat het eenvoudig te zien is waar een Tracker in uitblinkt. Zo kan je eenvoudig de perfecte Tracker voor jezelf of anderen kiezen. Kijk op www.altijdalleskwijt.nl/vergelijk-tracker/ voor meer informatie.

Veelgestelde vragen Chipolo

Werkt Chipolo op elke telefoon?

De Chipolo App wordt ondersteund door de onderstaande apparaten :

 

iOS apparaten (werkend met versie 8.0 of nieuwer) met ingebouwde Bluetooth 4.0 built in:
• iPhone 4s
• iPhone 5
• iPhone 5c
• iPhone 5s
• iPhone 6
• iPhone 6 Plus
• iPhone 6s
• iPhone 6s Plus
• iPhone 7
• iPhone 7 Plus
• iPad 3e en 4e generatie
• iPad Air
• iPad Air 2
• iPad Pro
• iPad mini 1e, 2e, 3e en 4e generatie
• iPod touch 5e en 6e generatie

 

Android apparaten (werkend met versie 4.4 of nieuwer) met ingebouwde Bluetooth 4.0:
• Samsung Galaxy S3
• Samsung Galaxy S4
• Samsung Galaxy S4 mini
• Samsung Galaxy S5
• Samsung Galaxy S5 mini
• Samsung Galaxy S6
• Samsung Galaxy Edge
• Samsung Galaxy S6 Edge+
• Samsung Galaxy S7
• Samsung Galaxy S7 Edge
• Samsung Galaxy Note 3
• Samsung Galaxy Note 4
• Samsung Galaxy Note Edge
• Samsung Galaxy Note 5
• HTC One
• HTC One (m8)
• HTC One (m9)
• HTC One (m10)
• Nexus 4
• Nexus 5
• Nexus 6
• Nexus 5x
• Nexus 6P
• OnePlus One

 

Chipolo werkt met bijna alle Android smartphone (Android 4.4 of nieuwer met tenminste Bluetooth 4.0) maar door de enorme variëteit aan modellen is het niet mogelijk ze allemaal te testen en worden dus niet officieel allemaal ondersteund.

 

Windows en Blackberry apparaten worden niet ondersteund.

Hoe vind ik met een Chipolo mijn spullen en telefoon terug?

Iets kwijt waar de Chipolo aan of in zit? Volg dan de volgende stappen en vind het terug:

      1. Open de App op je telefoon of tablet
      2. Selecteer wat je mist
      3. Als je Chipolo binnen bereik is, druk dan op bellen. Luister goed en vind je spullen terug. Hoor je niets? Druk dan op het Chipolo logo en zie hoe ver je van de Chipolo af bent. Hoe lager die staat, hoe dichterbij je bent.
      4. Staat er ‘stuur bericht indien gevonden’, dan is de Chipolo buiten je bereik. Boven de gele knop staat  waar de App het laatst contact heeft gehad met de Chipolo, dit kun je ook op het kaartje zien. Ga daarna toe om binnen het bereik van de Chipolo te komen. Voer dan stap 3 uit.
      5. Kun je de Chipolo nog niet vinden? Druk dan op ‘stuur bericht indien gevonden’. Iedereen met een Chipolo App gaat jou dan, zonder dat ze het weten, meezoeken naar jouw Chipolo. Je ontvangt een bericht waar jouw Chipolo is gevonden.

 

Telefoon kwijt? Druk dan twee keer op de Chipolo. Als je Chipolo binnen het bereik is zal je telefoon een geluid maken, ook als deze op stil staat. Is je telefoon buiten het bereik, wees niet getreurd. Volg dan de volgende stappen:

      1. Ga naar https://app.chipolo.net/signin
      2. Log in met je e-mail en wachtwoord
      3. Selecteer je telefoon en druk op ‘ring this device’. Je telefoon zal vervolgens een geluid maken, ook als deze op stil staat.

Hoe maak ik een account en koppel ik een Chipolo hieraan?

Het aanmaken van een account en het koppelen van een Chipolo hieraan is erg gemakkelijk. Het grote voordeel is dat de Chipolo App in het Nederlands is. Ga naar de Google Playstore of App Store op je apparaat en download de app.

  1. Maak een account aan via Facebook, via Google of meld je aan met een e-mail adres
  2. Schakel Bluetooth, Locatie, Meldingen en Beweging in om optimaal gebruik te maken van de Chipolo en druk op verder
  3. Druk vervolgens op de + linksboven in de App om de Chipolo te koppelen
  4. Druk vervolgens op de Chipolo tot je een geluid hoort en houd hem naast je apparaat

Hoe deel ik een Chipolo met iemand anders?

Wil je graag met meerdere mensen gebruik maken van één Chipolo? Dat kan, met maximaal 4 mensen en niet tegelijk.

  1. Connect de Chipolo met één telefoon
  2. Klik op de actieve Chipolo
  3. Klik rechtsboven op de drie puntjes
  4. Klik op Delen (twee keer)
  5. Vul het e-mail adres in van de andere gebruikers
  6. De andere krijgt een e-mail met instructies om de Chipolo te koppelen aan diegene zijn telefoon

Hoe verwijder ik een Chipolo van mijn telefoon?

Let op: er moet een actieve connectie zijn tussen de Chipolo en het apparaat om de Chipolo te verwijderen.

  1. Ga in de App naar de active Chipolo
  2. Druk rechtsboven op de drie puntjes
  3. Klik op ‘Personaliseren’
  4. Druk vervolgens op Chipolo verwijderen

Veelgestelde vragen Tile

Werkt Tile op elke telefoon?

Kort maar krachtig, bijna op iedere telefoon. Draait jouw telefoon op Android of Apple iOS met bluetooth 4.0? Dan lukt het zeker!

 

Specifiek IOS Apple

  • iPhone 4S of nieuwer
  • iPad 3e generatie of nieuwer
  • iPad Mini of nieuwer
  • iPad Pro of nieuwer
  • iPod Touch 5e generatie of nieuwer
  • Apple Watch (vereist iPhone 5 of nieuwer met iOS 8.2 of nieuwer)

 

Nieuwe iOS apparaten zullen ondersteund worden, zolang ze gebruik maken van Bluetooth 4.0.

 

Specifiek Android

  • Samsung Galaxy S5 of nieuwer
  • Samsung Note 4 of nieuwer
  • Nexus 4 of nieuwer
  • OnePlus One of nieuwer
  • HTC One M8 of nieuwer
  • Motorola Moto X of nieuwer
  • Tile werkt met de meeste Android apparaten die Android 4.4 (Kitkat) of nieuwer ondersteunen en gebruik maken van Bluetooth 4.0 of nieuwer

Om de Tile App te laten werken op je Android apparaat, is onderstaand vereist:

  • Android 4.4.2 of hoger (KitKat of Lollipop, met uitzondering van Marshmallow 6.0.0)*
  • Bluetooth 4.0

* BELANGRIJK | Tile heeft connectie problemen met Android 6.0.X (Marsmallow). In Android 6.0.1. zijn deze problemen verholpen.

Hoe vind ik met een Tile mijn spullen en telefoon terug?

Als je Tile gekoppeld hebt aan de Tile App kun je hem vastmaken aan of vastplakken op spullen die je dagelijks kwijtraakt. Hieronder leggen we uit hoe je Tile geluid laat maken en terug kan vinden.

  1. Open de App op je telefoon of tablet
  2. Selecteer wat je mist
  3. Als je Tile binnen bereik is, druk dan op find. Luister en goed en vind je spullen terug. Hoor je niets? Druk dan op de Tile (met de groene cirkel eromheen) en zie hoe ver je van de Tile af bent. Hoe voller het groene rondje, hoe dichterbij je bent.
  4. Staat er ‘notify when found’ dan is de Tile buiten je bereik. Boven de blauwe knop staat waar de App het laatst contact heeft gehad met de Tile, dit kun je ook op het kaartje zien. Ga daarna toe om binnen het bereik van de Tile te komen. Voer dan stap 3 uit.
  5. Kun je de Tile nog niet vinden? Druk dan op ‘notify when found’. Iedereen met een Tile App gaat jou dan, zonder dat ze het weten, meezoeken naar jouw Tile. Je ontvangt een bericht waar jouw Tile is gevonden.

Telefoon kwijt? Druk dan twee keer op de Tile. Als je Tile binnen het bereik is zal je telefoon een geluid maken, ook als deze op stil staat. Is je telefoon buiten het bereik, wees niet getreurd. Volg dan de volgende stappen:

  1. Ga naar https://web.thetileapp.com/login
  2. Log in met je e-mail en wachtwoord
  3. Ga naar je apparaat en klik op ‘Find’. Je telefoon zal vervolgens een geluid maken, ook als deze op stil staat.

Hoe maak ik een account en koppel ik een Tile hieraan?

Instellingen voor account:

  1. Download de Tile App.
  2. Open jouw telefoon en tik op ‘Get Started’.
  3. Voeg jouw email adres in als gebruikersnaam.
  4. Maak een wachtwoord aan (minstens 7 tekens lang).
  5. Ga naar jouw email inbox en volg de instructies om de mail te bevestigen. (Wanneer je geen mail ziet, kijk in je spambox)
  6. Als het bevestigd is, log in op jouw mobiel.
  7. Volg de aanwijzingen die de Tile App geeft (m.b.t. Bluetooth en locatie).

 

Activatie Tile aan App

  1. Voeg een Tile toe: klik op de + knop om een Tile toe te voegen.
  2. Druk op het Tile logo op de Tile tot je een geluid hoort. Druk best stevig door en laat niet los, totdat je een geluidje hoort.
  3. Plaats de Tile naast jouw telefoon.
  4. Geef jouw Tile een naam (Sleutels, Laptop, Fiets etc.)
  5. Activeer jouw Tile.
  6. Hoppaaaaa, alles kan nu gevonden worden!

Hoe deel ik een Tile met iemand anders?

Wil je graag met meerder mensen gebruik maken van één Tile? Volg dan de volgende stappen:

  1. Open de App en klik op de Tile die je wilt delen
  2. Klik op ‘Options’ en dan op ‘Share with’
  3. Typ het e-mail adres is van diegene met wie je de Tile wilt delen
  4. Diegene ontvang een e-mail met instructies om de Tile te koppelen aan diegene zijn telefoon

Hoe verwijder ik een Tile van mijn telefoon?

Er zijn verschillende mogelijkheden om de Tile te verwijderen van je telefoon:

  1. Verberg de Tile: swipe in het beginscherm de Tile naar rechts en druk op ‘heide’. De Tile is dan niet weg, maar niet meer zichtbaar in je scherm
  2. Transfer de Tile: doe dit als je de Tile aan iemand anders wilt geven. Swipe naar rechts, druk op de drie puntjes, klik vervolgens op ‘Transfer Tile’ en volg de instructies vanuit de website van Tile.
  3. Verwijder de Tile: als je de Tile definitief wilt verwijderen dien je contact op te nemen met Tile. Klik hier als je contact op wilt nemen met Tile.

Veelgestelde vragen BELIO

Hoe zet ik de BELIO uit?

Boven het oplaadpunt op uw BELIO zit een klein gaatje van ca. 1mm. Druk voorzichtig met een puntachtig voorwerk in dit gaatje. Uw BELIO gaat dan direct uit.
Let op: Doe dit met beleid.

Hoe stel ik de tijd en datum in?

Uw BELIO GPS horloge stelt de tijd en datum automatisch in zodra het toestel contact maakt met uw telecom provider. Het toestel werkt dus met de universele tijd van uw provider. U heeft hier geen omkijken naar.

Hoe zit het met de zomer- en wintertijd?

Ook dit wordt automatisch aangepast door uw BELIO.

Mocht dit niet het geval zijn, schakel uw BELIO dan even uit, en schakel deze vervolgens weer in. Uw BELIO past de tijd en datum automatisch aan.

Ik kan mijn BELIO niet traceren, wat nu?

Controleer altijd eerst het saldo op uw sim kaart. De kans is erg groot dat dit het probleem is. Ook is het mogelijk dat uw BELIO horloge in een ruimte is waar b.v. geen netwerk bereik is. Houd hier altijd rekening mee, en controleer dit voordat u contact opneemt met onze support afdeling.

Waarom verbruikt mijn BELIO GPS horloge data/ internet?

Uw BELIO heeft internettoegang nodig om het GPS / WIFI / LBS+ signaal door te sturen naar uw smart phone. Alle positionering signalen worden omgezet in een klein datapakketje, en via de internetbundel naar uw smart phone gestuurd.

Wat is LBS+ positionering?

Wanneer uw BELIO toestel geen GPS signalen kan ontvangen, dan schakelt het toestel over naar o.a. LBS+ positionering. LBS+ zijn in feite UMTS zendmasten. De BELIO maakt vervolgens contact met 3 verschillende zendmasten en doet vervolgens een driehoeksmeting. Op basis van deze driehoeksmeting kan de positie worden bepaald. Let op: De tolerantie (betrouwbaarheid) van LBS+ is minder nauwkeurig dan GPS. Echter is LBS+ dan ook een alternatief.

Hoe werkt de WIFI positionering?

Uw BELIO is voorzien van een WIFI ontvanger. U ziet het WIFI logo dan ook wel eens verschijnen in de display. De BELIO maakt automatisch contact met WIFI routers en hotspots, zonder hier op in te loggen. U hoeft dus nooit een wachtwoord of login in te vullen. Iedere internet WIFI router heeft zijn eigen IP adres, en de BELIO kan deze uitlezen. Deze IP nummers zijn bekend in de database van o.a. Google Maps. Aan de hand van dit IP nummer kan de BELIO dus de positie berekenen.

 

Het is niet zo dat als uw BELIO GPS horloge binnen is, deze automatisch overschakelt naar WIFI. Als de BELIO reeds een GPS fix heeft wordt in de meeste gevallen ook binnenshuis de real-time GPS positie getoond.

Welke tolerantie voor GPS hanteert BELIO?

Op de GPS ontvanger die wij gebruiken in de BELIO zit een tolerantie van 10 – 30 meter. Voor LBS+ is de tolerantie 100 – 150 meter. Voor WIFI positionering wordt er gekeken naar de plek van de internet router.

Wat bedoelen jullie met real-time positioneren?

In tegenstelling tot de vele andere GPS horloges voor kinderen die u kunt kopen in Nederland of in Azië hanteren wij real-time positionering. Dat wil zeggen: Zodra je als ouder de landkaart opent in de APP, weet je binnen 1 tot 5 seconden waar je kind is.

 

Bij onze concurrenten is de GPS fix tijd altijd minimaal 30 – 60 seconden of soms nog wel langer. Voor ouders is dit irritant. In noodsituaties is tijd cruciaal, iedere minuut is winst. Daarom hanteren en introduceren wij BELIO real-time GPS tracking.

Ik krijg geen real-time updates meer in de kaart maar zo nu en dan. Hoe kan dat?

In 99% van de gevallen is de provider de oorzaak van deze issue’s. In iedere regio, of je nu in Nederland of het buitenland bent, zitten zwakke plekken. Deze plekken resulteren in een minder goed bereik van je BELIO waardoor er dus ook minder updates komen. Vergelijk het met je eigen mobiele telefoon.

TIP: Houd u deze problemen, probeer dan eens een andere provider. Bijvoorbeeld Vodafone, KPN, of T-Mobile.

Kunnen onbekende telefoonnummers mijn kind ook bellen?

Nee, gelukkig niet. Uitsluitend de telefoonnummers die u als ouder instelt via de APP hebben toegang tot de BELIO. Veelal zijn dit pappa, mamma, eventuele broertjes of zusjes, en opa’s of oma’s is onze ervaring

Ik heb een USB 220v lader, mag ik deze gebruiken?

Wij raden u dit niet aan. De accu’s in smart watches ( Geld voor alle merken en types ) zijn maar klein. Sommige 220v laders blijven maar voltage uitstoten, ook al is het laadproces al klaar. Hiermee krijgt u overbelasting op de accu’s, wat als gevolg heeft dat de capaciteit kan verminderen.

Hoe maak ik mijn BELIO GPS horloge het beste schoon?

U kunt uw BELIO het beste reinigen met een droge stofvrije doek. Gebruik hierbij geen chemische of andere vloeibare reinigingsmiddelen.

Welke zaken vallen buiten de garantie?

Buiten de garantie vallen:

 

  • Glaswerk
  • Bandjes en sluitingen
  • Waterschade
  • Accuschade door eigen toedoen

 

We hebben altijd reserve onderdelen op voorraad.

Is de BELIO waterdicht?

De BELIO is waterdicht tot IP65. Dit betekend spat en -regenwaterdicht. Wat druppeltjes zoals regen etc. is geen probleem.

Werkt mijn BELIO in het buitenland?

Jazeker. Uw BELIO GPS horloge werkt in de volgende landen.

 

1. Nederland

2. Europa

3. Zuid Afrika

4. Verenigde Emiraten (Dubai)

5. Maleisië

 

LET OP:

 

U bent zelf verantwoordelijk voor de werking van uw sim kaart in het buitenland. Controleer dus altijd of uw sim kaart geschikt is om mee te nemen op reis. Vrijwel alle providers hebben de mogelijkheid om een tijdelijke buitenland bundel aan te schaffen.

 

ROAMING

 

Als u naar het buitenland gaat, haal dan de sim kaart even uit het horloge, en plaats deze in een mobiele telefoon. Schakel vervolgens de roaming in.

De waardering van altijdalleskwijt.nl/ bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.2/10 gebaseerd op 204 reviews.